?

Klantenservice

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen. Wanneer u op "+" klikt, krijgt u het antwoord te zien.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op:

 (+31) 0485 33 55 55

 

Op welke manier kan ik inloggen op AUV Webshop?
Klanten van AUV die een dierenartsenpraktijk hebben, ontvangen van ons per e-mail de inloggegevens voor de AUV Webshop. Wanneer u nog geen inloggegevens heeft ontvangen, neemt u dan contact op met AUV Binnendienst: Telefoon: 0485 – 33 55 55 | info@auv.nlWij sturen de inloggegevens dan alsnog naar u toe.
Hoelang blijf ik aangemeld in AUV Webshop?
Uit veiligheidsoogpunt wordt u automatisch afgemeld indien u langer dan 30 minuten geen handelingen heeft verricht in de webshop. De inhoud van uw winkelwagen blijft echter behouden. Zodra u weer opnieuw inlogt, kunt u direct verdergaan met uw order.
 
Kan ik mijn wachtwoord zelf wijzigen?
Ja, dat kan:
- Log in op AUV Webshop.
- Ga naar uw accountgegevens door te klikken op de link Account rechtsboven in uw scherm
AUV_wachtwoord-wijzigen.png
- Onder het blok Wachtwoord wijzigen voert u uw nieuwe wachtwoord in. Door met de muis over de link Wachtwoord vereisten te bewegen, kunt u terugvinden aan welke eisen uw wachtwoord dient te voldoen:
Uw wachtwoord dient minimaal 8 karakters, waaronder 1 hoofdletter en 1 cijfer, te bevatten.
- klik op de button Pas wachtwoord aan. Uw wachtwoord is dan direct aangepast. Bij een volgende keer inloggen dient u uw nieuwe wachtwoord te gebruiken.
Hoelang is mijn wachtwoord geldig?
180 dagen. U ontvangt 10 dagen voorafgaand aan het verlopen van uw wachtwoord een waarschuwing dat het wachtwoord gaat verlopen en gewijzigd dient te worden.
Hoe vaak kan ik een foutief wachtwoord ingeven?

Wanneer u 5x uw wachtwoord foutief invoert, wordt uw account geblokkeerd. U kunt in dat geval een nieuw wachtwoord aanvragen.

1. Klik op ? (wachtwoord vergeten) rechts bovenin uw scherm naast de login button
2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?
3. Vul uw gebruikersnaam in
4. Klik op de button Zend mij een nieuw wachtwoord
U ontvangt per e-mail een link om het nieuwe wachtwoord te genereren.
AUV_wachtwoord-vergeten-(1).png

Waaraan moet een nieuw wachtwoord voldoen?
Uw wachtwoord dient minimaal 8 karakters te bevatten, waaronder 1 hoofdletter en 1 cijfer.
 
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen.
1. Klik op ? (wachtwoord vergeten) rechts bovenin uw scherm naast de login button
2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?
3. Vul uw gebruikersnaam in
4. Klik op de button Zend mij een nieuw wachtwoord
U ontvangt per e-mail een link om het nieuwe wachtwoord te genereren.
AUV_wachtwoord-vergeten-(1).png
 
Wat moet ik doen als ik mijn Gebruikersnaam vergeten ben?
Wanneer u uw gebruikersnaam vergeten bent, neemt u dan contact op met AUV Binnendienst:
Telefoon: 0485 – 33 55 55 | info@auv.nl
Wat moet ik doen om nieuwe inloggegevens te ontvangen?
Neem voor vragen over uw inloggegevens contact op met AUV Binnendienst:
Telefoon: 0485 – 33 55 55 | info@auv.nl
Welke browserversies worden ondersteund?
AUV Webshop is geoptimaliseerd voor de browsers IE 9+, Firefox 3+ en Chrome 8+. Gebruik van lagere versies van deze browsers kan leiden tot verminderde gebruikersvriendelijkheid van de webshop. 
Kan ik via een tablet gebruik maken van AUV Webshop?
Ja, dat kan. Ook via een tablet kunt u bestellingen plaatsen op AUV Webshop. De webshop wordt automatisch aangepast aan de afmetingen van uw scherm.
Kan ik mijn bestelling op een snelle manier ingeven op AUV Webshop?

Ja, in de winkelwagen kunt u uw bestelling direct ingeven door artikelnummers en aantallen in te vullen. Snel bestellen kunt u door in te loggen op uw account, waarna u boven in het scherm op "winkelwagen" klikt (direct onder de zoekbalk). U ziet dan de winkelwagen met lege velden waarin het artikelnummer en het aantal ingegeven kan worden.

1. Login op uw account
2. Klik op "winkelwagen" (bovenin scherm)
3. Toets het artikelnr./VPK en druk op TAB-toets voor het aantal
4. Druk nogmaals op TAB-toets om de omschrijving zichtbaar te krijgen (verschijnt in grijze balk)
5. Herhaal stap 3 en 4 voor elk artikel
6. Werk de winkelmand bij door op de toets "opnieuw berekenen" te klikken
7. Na het uitvoeren van stap 6 kan de bestelling geplaatst worden door op "order" te klikken


Webshop-bestellen-tab-toets.jpgWebshop-bestellen-opnieuw-berekenen-toets.jpg
 

Blijft mijn winkelwagen bewaard als ik tussentijds mijn bestelling laat wachten?
Uit veiligheidsoogpunt wordt u automatisch afgemeld indien u langer dan 30 minuten geen handelingen heeft verricht in de webshop. De inhoud van uw winkelwagen blijft echter behouden. Zodra u weer opnieuw inlogt, kunt u direct verdergaan met uw order.
Kan ik een referentie toevoegen aan mijn bestelling?
Ja, dat kan. Na het vullen van uw winkelwagen klikt u op de button Order. In het volgende scherm kiest u o.a. het juiste afleveradres waar de goederen geleverd moeten worden en heeft u de mogelijkheid om een referentie mee te geven. De eerste 19 posities van de meegegeven referentie worden vermeld op de pakbon en factuur.
Kan ik mijn order nog aanpassen nadat ik op de order button heb geklikt?
Ja, dat kan. Klik op de button Aanpassen om terug te keren naar uw winkelwagen. U kunt uw order dan nog aanpassen. Uw order is niet meer te wijzigen nadat u op de button Order plaatsen klikt.
Hoe kan ik tussentijds mijn winkelwagen aanpassen?

Zolang u uw order nog niet definitief heeft gemaakt (door klik op de button Order plaatsen), zijn de bestelregels in uw winkelwagen nog altijd aan te passen:
- klik op button Legen om de complete winkelwagen leeg te maken
- klik op het kruisje (x) voor de betreffende bestelregel om een artikel te verwijderen uit uw winkelwagen
- aantallen kunnen aangepast worden in de kolom Aantal bij de betreffende bestelregel (m.u.v. de automatisch toegevoegde bijproducten of gratis artikelen).

Klik na het aanpassen altijd op de knop "opnieuw berekenen",

Hoe vaak kan ik per dag een bestelling plaatsen?

U kunt in principe meerdere keren per dag een bestelling plaatsen. Houd u er echter rekening mee dat wij
€ 10,00 administratie- en transportkosten per order berekenen wanneer het orderbedrag minder dan € 100,00 bedraagt.

Voor levering aan andere klanten dan dierenartsenpraktijken geldt een minimum orderbedrag van € 200,00.
Voor orders onder dit minimumbedrag wordt een bedrag van € 23,00 in rekening gebracht.

Hoe zie ik of ik artikelen bestel van MSD AH met prijsafspraak?
Als u een artikel selecteert, direct in het winkelmandje of via de catalogus binnen de webshop, dan ziet u een grijs bolletje, daarin staat "MSD factureert". Bent u in het winkelmandje, dan ziet u geen prijs vermeld staan bij het desbetreffende artikel. Staat hier wel een prijs (en dus geen bolletje), dan betreft het een artikel zonder prijsafspraak en wordt het artikel via AUV gefactureerd.

auv-msd-factureert.jpg
Ik krijg een een melding over de bestelde MSD AH producten met prijsafspraak?

Vanaf 1 januari 2015 volgt MSD AH een beleid dat gericht is op meer verantwoord en efficiënter bestellen, voor u, voor MSD AH en voor het milieu.

Om het bestellen van MSD AH producten via AUV voor u zo efficiënt en gemakkelijk mogelijk te maken, krijgt u automatisch een melding via onze webshop wanneer het totaal van de bestelde MSD AH producten met prijsafspraak beneden de € 250,- bruto** ligt. U heeft dan 2 keuzes:

1) U verhoogt de order tot minimaal € 250,- bruto**. Hiermee blijft u aanspraak maken op uw geldende prijsafspraak met MSD AH.
2) U bevestigt de order (het bruto orderbedrag blijft kleiner dan € 250,-). De bestelde MSD AH producten met prijsafspraak worden automatisch omgezet naar een aankoop bij AUV. U koopt deze producten dan tegen de bij AUV geldende voorwaarden.

**prijslijst prijzen

auv-melding-order-aanpassen.jpg

Ordersjablonen - herhalingsbestellingen
Kan ik op een gemakkelijke manier herhaaldelijk dezelfde producten bestellen?
U kunt hiervoor ordersjablonen aanmaken die bewaard blijven onder uw Account. Vanuit de opgeslagen ordersjablonen voegt u de artikelen direct toe aan uw winkelwagen:
- Ga naar uw Accountgegevens via de link Account rechtsboven in uw scherm
- Klik op de button +Nieuw ordersjabloon en voeg de artikelnummers en aantallen toe aan het ordersjabloon
- Sla het sjabloon op onder de door u gewenste naam
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Als u een bestelling op een werkdag vóór 19.00 uur heeft geplaatst, wordt deze (met uitzondering van de notaposten) de volgende werkdag bezorgd. U controleert het aantal colli van uw bestelling en tekent vervolgens voor ontvangst. Indien er iets niet in orde is, laat dan door de chauffeur een aantekening maken op het afleverbewijs. Meestal worden ontbrekende colli de volgende dag geleverd. Mocht dit niet het geval zijn, of hebt u anderszins vragen, belt u dan met onze afdeling Binnendienst zodat wij navraag kunnen doen bij de vervoerder. Pas na uw controle en goedkeuring kunnen artikelen voorzien worden van uw praktijketiket.
Is het mogelijk om de levertijd te zien van mijn bestelling?
Als u een bestelling op een werkdag vóór 19.00 uur heeft geplaatst, wordt deze (met uitzondering van de notaposten) de volgende werkdag bezorgd. Artikelen die niet op voorraad zijn, worden in nota gezet. De verwachte leverdata van deze notaposten worden getoond na de voorraadcontrole in de order:
- Vul uw winkelwagen met de gewenste artikelen
- Klik op de button Order
- De voorraad wordt nu gecontroleerd
- In het volgende scherm wordt de verwachte leverdatum per regel weergegeven
Op welke manier kan ik artikelen vinden in AUV Webshop?

U kunt op diverse manieren artikelen opzoeken in AUV Webshop:
1. Door te navigeren door de Catalogus. Artikelen zijn in diverse productgroepen ingedeeld. Linksboven in uw       scherm vindt u de toegang naar de Catalogus.
Auv-artikelen-zoeken.png

2. Door te zoeken op (een deel van de) naam van het artikel of het artikelnummer. U hoeft bij het                         zoeken geen extra tekens (zoals **) in te voeren.

Auv-artikelen-zoeken-zoekveld.png

Hoe kan ik mijn ordersjablonen bewerken?

De ordersjablonen zijn te bewerken (artikelen verwijderen of toevoegen) door naar "account" te navigeren, rechtsboven in het scherm. Op de accountpagina ziet u de geplaatste bestellingen staan, kunt u uw wachtwoord wijzigen en onderaan staan de sjablonen. Door op het pennetje te klikken kunt de ordersjablonen bewerken en daarna opslaan.

Ordersjablonen.png

 

Waar kan ik mijn orders bekijken en printen?
Wanneer u ingelogd bent, klikt u rechtsboven op "account". Wanneer u naar beneden scrollt, ziet u de geplaatste orders staan. U kunt de details van deze orders bekijken en daarna evt. uitprinten.
Orderhistorie-opvragen-AUV.jpg
Hoe kan ik de AUV Connect app krijgen?

Heb je iOS als besturingssysteem (in het geval van IPhone of IPad)? Ga dan naar de Apple store en download de gratis AUV Connect app.


Heb je Android als besturingssysteem? Ga dan naar de Play store en download de gratis AUV Connect app.

De handleiding van de AUV Connect app is te vinden op onze website: webshop.auv.nl/Klantenservice/Webshop-support/Handleidingen

Kan ik de AUV Connect app op elk mobiele device gebruiken?
Je hebt een mobiel device nodig met besturingssysteem iOS of Android en een goed ingebouwde camera.
AUV verwacht dat je de laatste of voorlaatste versie van het besturingssysteem geïnstalleerd hebt.
AUV kan niet garanderen dat de AUV Connect app draait op alle soorten hardware waar Android op draait.   
AUV adviseert voor Android de Samsung Galaxy A3.
De AUV Connect app werkt ook op een tablet. AUV adviseert echter van een mobiele telefoon gebruik te maken. Dit omdat deze beter hanteerbaar is bij het scannen.
Heb ik een telefoonabonnement nodig om AUV te kunnen gebruiken?
Nee, je hebt alleen een mobiel device nodig. Een simkaart/telefoonabonnement is niet nodig voor het gebruik van AUV Connect.

Voor het gebruik van AUV Connect is het wel noodzakelijk dat je een WIFI verbinding hebt. Een WIFI verbinding is nodig voor de installatie van de AUV Connect app, het versturen van de bestelling naar een andere computer of de AUV Webshop en het updaten van de productdatabase in de app.
Hoe kan ik de AUV Connect app krijgen?
Heb je iOS als besturingssysteem (in het geval van IPhone of IPad )? Ga dan naar de Apple store en download de gratis AUV Connect app.

Heb je Android als besturingssysteem? Ga dan naar de Play store en download de gratis AUV Connect app.
De handleiding van de AUV Connect app is te vinden op onze website: webshop.auv.nl/Klantenservice/Webshop-support/Handleidingen
Kan ik de AUV Connect app op elk mobiele device gebruiken?
Je hebt een mobiel device nodig met besturingssysteem IOS of Android en een goed ingebouwde camera. AUV verwacht dat je de laatste of voorlaatste versie van het besturingssysteem geïnstalleerd hebt. AUV kan niet garanderen dat de AUV Connect app draait op alle soorten hardware waar Android op draait.   

AUV adviseert voor Android de Samsung Galaxy A3.

De AUV Connect app werkt ook op een tablet. AUV adviseert echter van een mobiele telefoon gebruik te maken. Dit omdat deze beter hanteerbaar is bij het scannen.
Heb ik een telefoonabonnement nodig om AUV te kunnen gebruiken?
Nee, je hebt alleen een mobiel device nodig. Een simkaart/telefoonabonnement is niet nodig voor het gebruik van AUV Connect.

Voor het gebruik van AUV Connect is het wel noodzakelijk dat je een WIFI verbinding hebt. Een WIFI verbinding is nodig voor de installatie van de AUV Connect app, het versturen van de bestelling naar een andere computer of de AUV Webshop en het updaten van de productdatabase in de app.
Ik heb de AUV connect app gedownload, maar de app doet het niet. Hoe kan dat?
Dat klopt. Om de AUV Connect app te kunnen gebruiken, moet de app eerst gevuld worden met de AUV productgegevens. Het vullen van de database werkt als volgt.
Gebruik de knop Setup in de AUV Connect app.
Vul het wachtwoord in om de actuele database met productgegevens te kunnen inladen.
Het wachtwoord is op te vragen bij je AUV Accountmanager of bij AUV Binnendienst
Volg daarna de handleiding voor het gebruik van AUV Connect.

De handleiding voor IOS en Android is terug te vinden op AUV Webshop:
webshop.auv.nl/Klantenservice/Webshop-support/Handleidingen
Wat kan ik doen met de AUV Connect app?
Je kunt een bestelfile aanmaken van het bestandstype csv. Deze bestelfile kun je uploaden in AUV Webshop. In AUV Webshop kun je de bestelling desgewenst nog aanpassen. Zo kun je regels verwijderen, aantallen wijzigen en prijzen en acties bekijken. Indien de bestelling naar wens is, kan deze via AUV Webshop als order doorgezet worden.
Kan ik de bestelling ook rechtstreeks uploaden naar het winkelmandje in AUV Webshop?
Ja, dat kan. Op dit moment is dit echter alleen mogelijk voor de Android versie. Wij verwachten dat deze mogelijkheid vóór eind 2016 ook in de IOS versie beschikbaar is.
Zie de handleiding op webshop.auv.nl/Klantenservice/Webshop-support/Handleidingen voor de werkwijze van het rechtstreeks uploaden.
Let op: je dient eerst je eigen inlognaam en wachtwoord van AUV Webshop in te stellen in de AUV Connect app om het rechtsreeks uploaden mogelijk te maken. Stel je inloggegevens in via de Setup knop in AUV Connect.
Ik krijg een foutmelding bij het uploaden van mijn bestelling naar AUV Webshop. Wat nu?

1. Krijg je de melding “upload naar webshop mislukt, fout code = 403” (nu alleen nog mogelijk bij Android versie)?

Mogelijke oorzaken :

  1. Bij de Setup knop zijn gebruikersnaam en wachtwoord niet ingevuld.
  2. Bij de Setup knop is een foutief wachtwoord ingevuld.
  3. Het ingestelde wachtwoord bevat de karakters * , =, $, ? en/of &.
 
Wachtwoorden met letters, cijfers en bijvoorbeeld ! werken prima. Andere leestekens kunnen problemen veroorzaken. Mocht dit het geval zijn, dan is het wijzigen van het wachtwoord noodzakelijk.
De inloggegevens voor AUV Connect zijn dezelfde als die gebruikt wordt bij het inloggen op AUV Webshop (webshop.auv.nl). Dit is niet gelijk aan het klantnummer bij AUV.

2. Krijg je de melding “interne serverfout, fout code = 500”?
In dat geval is er geen goede/stabiele verbinding met AUV Webshop. Probeer het later nog eens. U kunt eventueel ook de bestelfile per e-mail doorsturen naar uw pc en vervolgens vanaf uw pc uploaden in AUV Webshop.
 
3. Krijg je de melding “Foute aanvraag, fout code = 400”?
In dat geval is er een probleem met het mobile device dat je gebruikt. Het device bevat bijvoorbeeld te weinig geheugen of bijt met andere applicaties op het device. Wij raden je aan om de nieuwste Android of IOS versie op het device te installeren. Indien de fout blijft voorkomen, dan is het beter om AUV Connect op een ander device te implementeren.
Kan ik in de AUV Connect app zien hoe mijn bestelling eruit ziet?
Ja, dat kan. Ga naar File in AUV Connect. Je ziet vervolgens welke producten op dat moment in de bestelfile staan.
Kan ik in de AUV Connect app regels uit de bestelfile verwijderen of aantallen aanpassen?
Nee, dat kan niet. Je kunt opnieuw starten met een bestelling door op de knop Nieuw te drukken in AUV Connect of je kunt de bestelling uploaden naar AUV Webshop en daar de bestelling desgewenst aanpassen.
Kan ik de CSV file zelf aanpassen?
Wij adviseren dit niet te doen. De csv file heeft een bepaalde lay-out zodat deze in AUV Webshop geüpload kan worden. Een handmatige aanpassing van de CSV file zou ervoor kunnen zorgen dat de file niet geaccepteerd wordt door AUV Webshop.
Moet ik elke dag de CSV bestelfile uploaden naar de webshop?
Nee, dat is niet nodig. De file blijft op het mobiele device staan zolang je deze niet doorstuurt naar AUV Webshop. Je kunt op elk moment van de dag de bestelling aanvullen. Zodra de bestelling compleet is, kunt u de file uploaden naar AUV Webshop. Pas als je de knop nieuw gebruikt, wordt de bestelfile leeg gemaakt.
Kun je werken met meerdere AUV Connect apps binnen een praktijk?
Ja, dat kan. Ieder mobiele device heeft dan een eigen bestelfile. Je kunt meerdere bestelfiles uploaden naar AUV Webshop en samenvoegen tot 1 grote bestelling. Er is echter geen centrale bestelfile. Dit omdat ieder mobiele device de bestelfile lokaal opslaat.
Hoe krijg ik nieuw in het AUV assortiment opgenomen producten beschikbaar AUV Connect?
Periodiek zal AUV een nieuwe productdatabase beschikbaar stellen. Deze kan door de gebruiker zelf gedownloaded worden via de Setup knop. In dat scherm zie je tevens de datum van de productdatabase staan die beschikbaar is in je app.
Wat kan ik doen als de barcode van een product niet herkend wordt door de AUV Connect app?
AUV tracht zoveel mogelijk barcodes van producten op te nemen in de database. In het geval dat een barcode nog niet beschikbaar is, of wanneer er geen barcode op het product staat, kun je via de knop Search zelf zoeken naar een artikel. Het zoeken kan door een deel van de naam van het artikel in te geven of door direct het AUV artikelnummer op te geven.
Mag iedereen de AUV Connect app gebruiken?
De AUV connect app is gratis beschikbaar in Nederland via de Apple store en Play store. Voor klanten van AUV wordt een code ter beschikking gesteld waarmee je de producten van AUV kunt downloaden. Het plaatsen van bestellingen bij AUV kan alleen indien je van AUV een gebruikersnaam en wachtwoord van AUV Webshop hebt ontvangen.
Krijg ik ook nieuwe versies van de AUV Connect app?
Ja, AUV werkt continue aan het verbeteren van de dienstverlening aan haar klanten. Zo zal ook de AUV Connect app in de toekomst voorzien worden van verbeteringen/uitbreidingen.
Ik heb problemen met de AUV Connect app. Bij wie kan ik terecht voor vragen?
Neem voor vragen over AUV Connect contact op met je Accountmanager bij AUV of met AUV Binnendienst via 0485 – 33 55 55 of info@auv.nl.
Ik heb ideeën ter verbetering van de AUV Connect app. Aan wie kan ik dit doorgeven?
Neem voor nieuwe ideeën t.a.v. AUV Connect contact op met je Accountmanager bij AUV of met AUV Binnendienst via 0485 – 33 55 55. Of stuur een e-mail naar AUVdesigner@auv.nl. Vermeld hierbij je naam, telefoonnummer en IOS of Android versie.